loading

Farurile sunt unele din cele mai proeminente elemente care alcatuiesc designul unei masini. Cand masina este privita din fata, farurile reprezinta “ochii” masinii si sunt, de multe ori, cele care determina atitudinea unui vehicul. Farurile ascutite ofera, in general, un aspect agresiv, in timp ce farurile mai rotunde fac masina sa para mai “draguta”. Totusi, desi designul este important, farurile indeplinesc in primul rand aspectul de functionalitate, reprezentand o compenenta de siguranta esentiala, chiar vitala pentru condusul pe timp de noapte.

Exista 3 tipuri principale de faruri si, bineinteles, la Opel DiBas poti alege intotdeauna varianta care ti se potriveste cel mai bine! In continuare, iti prezentam aspectele esentiale pe care trebuie sa le stii si sa le ai in vedere in privinta fiecarei variante. 

Faruri cu halogen

Farurile cu halogen sunt cea mai populara solutie de iluminare din industria auto. Acestea au fost create de catre Fridrich Elmer in anul 1959, in timp ce lucra la General Electric, Ohio, SUA.  Sunt ieftine de produs si usor de inlocuit, dezavantajele fiind reprezentate de precautia sporita necesara manuirii unor astfel de becuri si faptul ca nu sunt foarte eficiente. Pentru a intelege mai bine ce inseamna un bec cu halogen, trebuie sa vedem cum functioneaza si din ce este construit.

 

Becul este compus din partea de sticla ( sticla trebuie sa fie foarte rezistenta atat la temperaturi foarte mari cat si la presiunea exercitata de gaz, la interior), gazul ( de obicei o combinatie de argon si nitrogen) si un filament de tungsten. Pentru a crea lumina, filamentul de tungsten primeste electricitate de la bateria masinii si se incalzeste pana la temperatura de 2500 grade Celsius, astfel incepand sa lumineze (proces de incandescenta).


 

Becul cu halogen ajunge la finalul vietii in momentul in care tungstenul se evapora, astfel ca mai devreme sau mai tarziu filamentul se va rupe.

 

Mai devreme am mentionat ca manuirea unui astfel de bec necesita o precautie sporita. De exemplu, in momentul inlocuirii, daca se atinge cu mana becul nou, va ramane pe o parte a sticlei o pata de grasime, care face ca becul sa nu se incalzeasca in mod egal si scurteaza drastic durata de viata a acestuia. Becurile cu halogen au in general o durata de viata de 1000 de ore.

Caracteristici principale:

 

Durata de viata: ~ 1000 ore

Putere: 1400 lumeni
Cost de fabricatie: Scazut

Faruri Xenon

Becul cu Xenon face parte dintr-o familie de lampi cu descarcare pe gaz, unde lumina este creata prin descarcarea electrica intre doi electrozi, printr-un mediu ca si plasma sau gazul ionizat. Este folosit si un gaz suplimentar care face clasificarea tipurilor de becuri Xenon destul de usoara: mercur, sodiu sau halogenura metalica.

Bazele tehnologiei lampilor cu descarcare pe gaz au existat de 300 de ani si aceleasi principii au fost folosite in crearea unor lampi mai avansate cum ar fi, de exemplu, neonul. Cel "responsabil" pentru inventia lampilor pe gaz este englezul Francis Hauksbee, in jurul anului 1705.

Lampile pe Xenon functioneaza prin trimiterea curentului electric intre doi electrozi cu tungsten, in interiorul unei tub de quartz. Tubul este umplut cu un mix de gaze si saruri metalice. Un arc este creat de descarcarea electrica, facilitata de gazele din lampa. Arcul incalzeste apoi sarurile metalice si asa este creata plasma. Acest lucru creste considerabil lumina produsa de arc, rezultand o sursa de lumina care este mult mai eficienta decat alte tehnologii traditionale, cum ar fi cea halogen. 



Conform datelor oficiale, un far xenon produce 3000 lumeni, in timp ce halogenul doar 1400. Un alt avantaj major al Xenon este durata de viata, 2000 de ore, dublu fata de halogen.

Caracteristici principale:

Durata de viata : ~ 2000 ore
Putere: 3000 lumeni
Cost fabricatie : Ridicat

Faruri LED

Industria auto a evoluat foarte mult, iar odata cu ea si tehnologia pentru faruri. Dupa ce au analizat efectele utilizarii farurilor halogen sau xenon asupra masinilor lor, cercetatorii din domeniul auto s-au indreptat catre o alta solutie: LED. Cel putin pe hartie, LED-urile par a fi o solutie pentru productia in masa a masinilor, dar sunt si cateva aspecte ce nu par a fi foarte roz. 

Principiul de functionare al unui LED este destul de greu de explicat, dar pe scurt, el se bazeaza pe electroni cu sarcina negativa care se misca catre “gauri” pozitive, peste un semi-conductor. Cand un electron cade intr-o gaura care sta pe un nivel energetic mai mic, isi va pierde energia care se elibereaza sub forma de foton (cea mai mica particula a luminii), intr-un proces care se numeste electroluminiscenta. Multiplicand procesul de cateva mii de ori pe secunda se va obtine lumina continua. 

Cel mai important lucru atunci cand vine vorba despre LED , este faptul ca acestea au nevoie de mult mai putina putere pentru a functiona, chiar comparand si cu becurile halogen. Prima masina care a avut aceasta tehnologie a fost Audi R8 in 2004. 

In general, LED-urile sunt plasate intre halogen si xenon ca si luminozitate, dar produc fasciculi de lumina mult mai concentrati. Datorita dimensiunilor foarte mici ale LED-urilor, acestea pot fi manipulate foarte usor, iar producatorii pot crea tot felul de modele de faruri sau stopuri.



In cazul Opel, putem vorbi desigur despre tehnologia IntelliLux. Avand in vedere ca ne aflam pe timp de iarna, cea mai intunecata perioada a anului, este momentul sa discutam despre cea mai buna varianta de iluminare din gama Opel si nu numai. Formata din 16 segmente de LED, 8 pe fiecare parte a masinii, sistemul IntelliLux activeaza automat faza lunga in momentul in care masina paraseste zona urbana si apoi tot automat, adapteaza constant lungimea si forma conului de lumina pentru fiecare situatie in trafic. Cu ajutorul camerei montate in fata masinii, IntelliLux poate detecta surse de lumina ce vin din contrasens si poate dezactiva LED-uri individuale pentru a nu-i orbi pe ceilalti participanti in trafic. Studii facute de catre universitatea Darmstadt de Tehnologii din Germania, arata ca la viteze de peste 80km/h, sistemul IntelliLux permite soferilor sa vada obiecte cu 30 - 40 metri mai devreme, comparativ cu soferii ale caror masini vin echipate cu faruri de tip xenon sau halogen.

Caracteristici principale:

Durata de viata: ~ 25000 ore
Putere: ~ 2500 lumeni
Cost de fabricatie: Foarte ridicat

Speram ca informatiile de mai sus te vor ajuta sa poti face cea mai buna alegere in privinta farurilor masinii tale! Daca totusi va fi nevoie de informatii suplimentare, specialistii Opel DiBas sunt oricand disponibili pentru a le oferi! Vei gasi la noi toate variantele de faruri si, bineinteles, intreaga gama de autovehicule Opel. Te asteptam cu drag!
 

 

Contact Opel Di Bas




Contact

Câmpurile cu * sunt obligatorii
Datele dvs. personale vor fi prelucrate de către operatorul respectiv conform descrierii din Declaraţia de Confidenţialitate.

Pentru mai multe informaţii privind drepturile dvs. la Confidenţialitate şi datele noastre de contact , vă rugăm verificaţi aici.
Sus pagina